Når din virksomhed er danner langsigtede offshore outsourcing relationer med et andet selskab, skal grundlaget for succesen med dette projekt lagt periode forhandling, selv. Kernen i denne forhandling periode er Service Level Agreement.
Målet med outsourcing er at få værdi for værtsorganisation. Der er flere modstridende synspunkter men med hensyn til hvordan man kan maksimere værdien og minimere risikoen ved outsourcing. Følgende bedste fremgangsmåder kan tjene som en guide, når strukturering din SLA, og derefter implementere og vedligeholde en relation med den valgte leverandør.
Fem gyldne regler For Offshore Outsourcing
1. udvikle varige relationer mellem ledende personale.
Nytten af forholdet mellem de ledende personel af begge hold afhænger af god forståelse og stærk arbejde bånd mellem dem. Undersøgelser på outsourcing succeshistorier har bevist at arbejde kemi i management og peer venskaber blandt medarbejderne har vist sig for at være vigtige determinanter i danner langsigtede relationer, der yield reel værdi.
2. Præsenter en kvantificerbar mål.
En nyttig belastningsindeks omfatter kvantificerbare målsætninger og tydeliggør forventninger til kvaliteten af service. Hvis du kan få fat i SLA’er for sammenlignelige projekter, de vil tjene som rimelig start pointsóbut Husk, disse er omsættelige. Under alle omstændigheder sikre, nøjagtige mål og forventninger er omfattet SERVICENIVEAUAFTALEN og forstås af begge organisationer inden gennemførelsen.
3. præ bestemme incitamenter og sanktioner ordninger.
Provideren bør være drevet til at opfylde etableret kundernes forventninger eller endda overstige det ved at vedtage ydeevne baseret prisfastsættelse kriterier. Hvis udførelsen af tjenesteyderen overstiger forventningerne, gives incitamenter; derimod bør fastsættes passende sanktioner, hvis mål er konsekvent gået glip.
4. gennemgå regelmæssigt for at opretholde succesfulde relationer.
Organisere formelle møder ofte. Under møderne, kan begge parter diskutere resultater af begge hold og bestemme den fremtidige mål eller mål af selskabet i overensstemmelse hermed. De kan også diskutere Produktanmeldelser og leverancer under disse møder. Husk på, at performance mål kan skal revideres løbende efter skiftende markedsforhold og offeromkostninger af begge virksomheder.
5. kommunikere godt & ofte Bridge kulturelle forskelle.
De involverede parter i en outsourcing forhold tilhører distinct kulturer, disse forskelle skal blive accepteret og bro. Den kulturelle forståelse mellem de to organisationer kan forbedres ved at arrangere sociale arrangementer, uddanne om Virksomhedsbaggrund, deltager i hver othersí kvalitet programmer mv. Kommunikation er nøglen til et sundt forhold. Det kan være nyttigt til at sende en loyal medarbejder til BPO site for et par måneder til at lette forståelsen i gennemførelsesfasen.